czwartek, 13 stycznia 2011

Pocałunek Anioła Ciemności, Sarwat Chadda


Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data premiery: 13.10.2010
Liczba stron: 320


 Na gwiazdkę poprosiłam koleżankę z klasy, o tą właśnie książkę. Miałam już dosyć wampirów i aniołów, które były praktycznie wszędzie.  W "Pocałunku Anioła Ciemności", zamiast typowych krwiopijców czy skrzydlatych istot, pojawiają się templariusze. Członkowie starożytnego zakonu, żyjący w dzisiejszych czasach - brzmi to trochę nieprawdopodobnie co?

 Główną bohaterką jest Billi, na pierwszy rzut oka normalna dziewczyna, chociaż trochę dziwna i samotna. Nie ma zbyt wielu przyjaciół, w szkole żyje na uboczu. Musi znosić ciekawskie spojrzenia uczniów, ich złośliwe uwagi i rzucane aluzje. Nawet nauczyciele są podejrzliwi co do jej osoby, a powodem ich zachowania są nowe siniaki i zadrapania zdobiące jej ciało praktycznie każdego dnia. Ciągłe treningi i walka, powodują, iż staje się coraz bardziej nieszczęśliwa i samotna. W końcu, nigdy nie pragnęła takiego życia, ale nie może decydować o swym przeznaczeniu. Życia nie ułatwia jej nawet ojciec który, ceni bardziej swoją pracę niż ją. On jest wojownikiem, templariuszem, którego celem jest walczenie z przeklętymi istotami, odwróconymi od Boga i tego samego oczekuje od swojej córki. Dziewczyna nie ma lekko...
  
Sarwat Chadda szczerze powiedziawszy, zadziwił mnie. Z początku jego powieść wydaje się przewidywalna i nieciekawa, ale po zapoznaniu się z tą pozycją, okazuje się, że tak nie jest. Czytając ją myślałam, iż wiem jak się zakończy książka, na ogół moje przewidywania zawsze były trafne, jednak nie tym razem.

"Pocałunek Anioła Ciemności" jest bez wątpienia pozycją godną uwagi. Połączenie akcji, horroru i nawet romansu, tworzy niesamowitą kombinacje, która zaciekawi większość potencjalnych czytelników. Bardzo podoba mi się, że autor do całej historii dodał też fakty historyczne, które urozmaicają fabułę. 

Z czystym sumieniem polecam książkę każdej osobie, która ma chociaż trochę wolnego czasu i chęci. Przy niej można w końcu odpocząć od powtarzających się historii, które niestety gotuje nam większość pisarzy.

Moja ocena: 5/6

0 komentarzy:

Każdy komentarz jest tu mile widziany. Podziel się ze mną i innymi czytelnikami swoimi przemyśleniami, opiniami czy nawet krytyką.

Blogger Template by Clairvo